Noutati Subiecte Intrebari Frecvente Sfaturi Utile Calendar Metodologie Programa

Doar 3 zile

Mai sunt mai putin de 3 zile pana la cea mai dificila proba din acest examen pentru multi dintre elevi (in special cei ce dau Matematica MT1).

Deja parca se simte-n aer o usoara disperare. Multi se gandesc cum sa se “inspire”, dar mai sunt si persoane ce incearca sa faca-n 3 zile ce nu au facut in 4 ani :) (reteta elevului roman).

Inca de la aparitia subiectelor s-a pus problema gradului de dificultate ridicat. Am fost dusi cu zaharelul ca se vor schimba variantele si totusi iata ca acum in pragul probei tot niste variante dificile avem.

Sper sa se termine cu bine acest examen si sa ne ajute Dumnezeu la proba de marti.

Cum stati?Sunteti pregatiti?

Comenteaza Stirea!

Fane June 28th, 2008 (#):

recunosc ca si mie mi s-au parut extrem de grele la inceput. dar duap ce am inceput sa le rezolv unele au mai iesit altele nu. cu ajutorul unei carti de rezolvari amr eusit sa le inteleg si pe cele pe care nu le stiam. dak incepi sa lucrezi la ele…usor, usor incep sa iasa

amd June 28th, 2008 (#):

eu sunt printre aia care invata masiv la istorie in 3 zile ;)) sa dea domnu sa ne pice o panarama de tema cum a fost la romana basmul :D

led June 28th, 2008 (#):

mie cineva mi-a spus odata ca probabil cel mai important lucru in viata este vointa. daca vrei ceva cu adevarat, acel lucru este 50% rezolvat :) astfel incat eu vreau sa iau bacul :D. Cum voi face asta, inca nu stiu, dar vreau cu ardoare deci am luat 50% din punctajul de la mate.

lolik June 28th, 2008 (#):

amd,de acord cu u:D ce crezi k ne pik?

green June 28th, 2008 (#):

eu am dat bac-ul anul trecut,cand a aparut nebunia cu postarea variantelor pt ex pe internet…ce nu inteleg eu insa este faptul ca voi,cei de anul acesta v-ati lasat dusi cu zaharelul ca se vor schimba variantele sau ca se va reduce nr lor…prieteni,acelasi lucru s-a intamplat si anul trecut…la fel ne-au zis si noua…si am mai citit postari despre faptul ca anul aceste nr de variante a fost triplu…cum sa spui prostia asta?????la noi cei de anul trecut au fost 100 de variante,dar o varianta continea sub 1,2 si 3…si din calculele mele reiese faptul ca tot 300 de subiecte au fost…recunosc ca au aparut mai tarziu anul acesta,dar nu cred ca trebuia sa asteptati(ma refer la cei care au asteptat si acum le este frica) sa apara variantele ca sa va apucati de invatat..in fine…eu am dat bac-ul la matematica2 (adica MT2 M2 in termenii de anul acesta)…si m-am uitat si la subiectele de acum si nu mi se par cu nimic mai grele fata de cele de anul trecut..intr-adevar nu stiu cum sta treaba cu cei cu M1…dar pt cei cu M2, dar de fapt pt toti elevii de anul acesta, nu va mai plangeti ca au aparut nu stiu cand variantele, ca subiectele sunt nu stiu cum…oare cei de acum 4 ani cum au reusit sa treaca peste ex?…simplu..nu au avut variante ca noi..ei au invatat tot anul…si va spun ca si eu am facut la fel (adica am inceput din octombrie 2006 sa lucrez dupa culegeri la Matematica,in general dupa culegerile care le-au folosit cei din generatia 2006),iar cand au aparut variantele la unele exercitii ma descurcam deja…faptul care m-a intrigat cel mai mult a fost ca am auzit foarte multi elevi din generatia 2008 ca au avut foarte putin timp la dispozitie sa invete…ca ei nu pot asimila la 6 materii toate cunostintele care le trebuiesc in 3-4 luni…si pt asta va spun ca,in primul rand, de vina sunt cei din minister ca au bagat porcariile astea de variante, dar si voi(si noi care am dat)ca ati asteptat variantele…eu am luat 9.85 la mate anul trecut pt k eu asa fac mereu,ma grabesc si gresesc ceva super prostesc…va spun din propria experienta..bac-ul nu este un examen greu..aveti 8 luni la dispozitie sa invatati la 4/5 materii..si trebuie sa inv pt ca de ex acesta depinde intr-un fel sau altul viitorul nostru.sunteti de acord?…dar ganditi-va ca la facultate ai 7 examene intr-o luna (plus ca uneori se mai dau si in timpul semestrului partiale)si la fiecare materie este de inv cat pt una de bac…asa ca stati linistiti k nu e un examne greu, dar este unul destul de important pt noi…VA DORESC MULT NOROC,BAFTA SI VARIANTE CAT MAI USOARE IN CONTINUARE!!!sper ca atunci cand o sa mai intru sa nu mai fiti asa suparati pe noi cei de anul trecut ca “am avut variante mai usoare” asa cum ziceti….si daca tot mai sunt 3 probe va spun BAFTA!BAFTA!BAFTA!….si inca ceva:nu va mai uitati pe materia la care dai bacul cu o zi inainte de ex pt ca mai rau va ametiti..uitati-va la alta materie sau iesiti sa va plimbati sa va eliberati un pic de stres….sa aud numai de bine in legatura cu bac-ul de anul acesta….succes

murexthegreat June 28th, 2008 (#):

Green…
Mersi de urari. In toata perioada asta de liceu am considerat bac-u un examen serios pentru care trebuie sa inveti, sa te pregatesti. Mi se parea extraordinar si ma gandeam cu respect si frica la el (il hiperbolizam -am invatat si io ceva la romana). Acumm in toiul bacului, imi dau seama ca nu-i chiar asa. Examenu’ asta nu reflecta cunostintele reale ale elevilor. Bacalaureatul, asa cum ii la noi in Romanica, ii(dupa cum am observat pe pielea mea) mai mult un examen moral, un examen de constiinta. Si crede-ma green, anu asta(nu stiu cum o fost la voi) s-o copiat (si se va copia) ca in codru. Repet, este mai mult un examen de constiinta. Daca n-ai nici o problema cu constiinta (adica nu te simti nici macar un pic vinovat ca tu copiezi pe rupte -nu fac referire aici la cei care se mai consulta cu colegii un pic sau mai trag cu ochiu pe o fituica, in limitele bunului simt) esti candidatul ideal pentru bacalaureat_ROMANIA_2008. Daca vrei sa iti aperi corect sansele si sa ai constiinta impacata e mai greu. Tot timpul vei fi tentat sa copiezi mot a mot cu lacomie. Daca rezisti pana la final si iti pastrezi constiinta impacata, te felicit, ai trecut testul. Daca nu, nu ai demonstrat decat ca esti un om ca toti altii, o oaie in turma Adomnitei. Dupa parerea mea, asta ii singuru lucru pe care il evalueaza bacu de anu asta.
In incheiere, as vrea sa spun ca sunt dezgustat (asemeni unui fost coleg) de invatamantul romanesc.

cristina June 28th, 2008 (#):

Sunt perfect de acord cu murex, doar k bacul nu e doar un examen de constiinta, si si de bani, pile etc, de fapt, stie toata lumea.

cristina June 29th, 2008 (#):

Hei nu ma ajuta si pe mine cineva la istorie?Sunt niste chestii pe kre nu le stiu, spre ex: mentionare 1 consecinta pe plan extern a inplicarii Romaniei in criza orientala; mentionare cate o atitudine a Rom. fata de 2 mari puteri din Europa, din sec 19 si din prima jumatate a sec 20; prezentare 1 fapt istoric din sec 19-20 care a dus la schimbarea regimului politic in Rom; 3 fapte desfasurate de romani la inceputul sec 20 care a dus la realizarea Rom Mari(in afara de participarea la I razboi mondial nu mai stiu alte 2 fapte); mentionare 1 element de continuitate intre constituirea statului roman modern si a Rom Mari; mentionare 1 asemanare si 1 deosebire intre actiunile desfasurate de Rom pe plan extern in prima respectiv in a doua jumatate a sec 20; mentionare 1 asemanare si 1 deosebire intre 2 fapte desfasurate pe plan extern in care este implicata Rom postbelica. Sunt cam multe chestiile pe care nu le stiu, sper insa sa nu ne pice nimic din tampeniile astea de cerinte care mie, personal, mi se par foarte aiurea formulate.

adi June 29th, 2008 (#):

http://prostiibacului.blogspot.com/ - cititi si aici daca vreti :). ca sa nu fiu off-topic, o sa zic si ceva despre mate. eu am avut 5 tot liceul. ba intr-a 11a am ramas corigent. luasem 1 in teza pentru ca am scris un eseu despre limitele de functii, in loc sa rezolv subiectele pe care le-am primit. a fost frumos atunci. va spun sincer ca stiu foarte multa Matematica, dar am avut o profesoara care nu punea decat note de astea in sistem rusesc. variantele sunt grele, dar cred ca si cineva care a fost la jumatate din ore si nici n-a facut pregatire, poate sa ia acel minim 5.

led June 29th, 2008 (#):

Cristina, mami, imi pare rau pentru tine, n-am cum sa te ajut. Murex, nu stiu daca e bine sau nu sa generalizam in conditiile de fata, dar daca sa copiat sau daca nu, asta conteaza prea putin. Sunt facultati in romania - garla, deci n-ar trebui sa te impacientezi prea tare. Pe langa facultatile din romania…avem “marea oportunitate” sa ne ducem sa ne educam in (M)UE sau in SU(l)A deci, hartia de bac sa fie ;). Cu toate astea consider ca cine vrea sa plece si sa nu se mai intoarca :D e un las, care contribuie prin ignoranta la fenomenul de coruptie, furt, manelizare s.a.m.d

cristina June 29th, 2008 (#):

Hai Ied k tre’ sa te contazic. Sunt facultati garla, cum spui tu, dar, cel putin in cazul meu, bataia e pe locurile la buget, pe care, cu siguranta o sa le ocupe cei care au copiat la bac de nota 10. Asa k…

led June 29th, 2008 (#):

bun. deci, e Led :) nu Ied :D:D:D. si-apoi, cat de scumpe sunt locurile la “cu plata” ? eu unu consider ca este imposibil sa faci o facultate fara sa muncesti, pentru simplul fapt ca ai nevoie de experienta de munca…maturitate financiara (ma-ntelegi?). si-atunci, indiferent ca ai salariu de 1 mie de euro sau de 200 de euro, tot iti permiti sa achitzi taxa in 3 rate nu?

cristina June 29th, 2008 (#):

Pt cei dintr-un oras universitar(Bucuresti, Iasi, Cluj etc.) nu e absolut nicio probl, dar in orasul meu(fara sa dau nume) abia sunt vreo 2 universitati de doamne-ajuta, asa k tre’ sa plec in alt oras.Si, in plus, poti sa muncesti doar dak esti la “cu taxa” pt k acolo nu ii pasa nimanui dak tu nu te ducu la cursuri si nu-ti iei examenele atata timp cat le platesti facultatea, ma intelegi? Pt cei de la buget e cu totul altceva: k sa muncesti inseamna sa nu te mai poti duce regulat la cursuri, ceea ce inseamna k nici examenele nu ti le mai poti lua cu note mari, ceea ce inseamna, in final, k din al doilea an te vor trece cu siguranta de la buget la taxa. Sa k nu e chiar asa de usor precum crezi(cel putin asta inteleg eu di comment-ul tau)!

cristina June 29th, 2008 (#):

Si ink ceva, LED, eu nu am auzit de studenti care sa castige 1000 de euro.

led June 29th, 2008 (#):

imi cer scuze fata de tine, eu gandeam din punctul de vedere al unui bucurestean…sti tu, pustan d-asta de bani gata, cu figuri in cap :D. da, ai dreptate in ceea ce spui, insa nu e obligatoriu sa iei note mai mici la examene daca nu te duci regulat la cursuri. si-apoi, sunt o gramada de firme care angajeaza studenti, permitandu-le implicit sa-shi vada de studii. cat despre studenti care castiga 1000 de euro, un prieten de-al meu ia 1500 lucrand ca asistent personal pentru nush ce mare mahar. singura chestie e sa ai noroc.

cristina June 29th, 2008 (#):

Mi-am dat seama k gandeai din punctul de vedere a unui bucurestean; scz, dar am simtit o oarecare aroganta in limbajul tau.Ma rog, asa sunteti voi astia”de bani gata cu figuri in cap”.

Kroko June 29th, 2008 (#):

Bai, deci se copiaza. clar. pe rupte. si ne omoara astia care vin cu medii pe liceu de 9.99, de la licee de tot kktu care n-au invatzat nik si ne fura locurile la buget la astia care am pus burta p carte kt d kt. that sucks hard time! la un liceu de prestigiu(fara sa dau nume) nu termini 9.99, pt ca dak ai media aia ai plecat afara fara doar si poate. noi terminam cu 9.40, 9.50 si poate vream sa plecam in alt oras la faculta. Cluj, in cazul meu, care e la 400 km distantza. Sincer, nu am banii necesari sa intru la ‘cu plata’. TREBUIE sa intru la buget. dar avand in vedere ca la FSEGA se intra cu 80% media pe ani, asa am impresia ca astia de la licee mici o sa fure locurile…in kzu asta, mi-am ratat viitorul. Si da tot veni vorba, ce draq imi trebuie mie INTEGRALE la MANAGEMENT, f***i?!?!?!? asta e o kestie pe care nu o sa o inteleg veac! jur! management = integrale? ma-doiesc, sau nush in romania..poate am ramas eu in urma lol

Kroko June 29th, 2008 (#):

aaa LED…stai asa…k ma iau d tine urat de tot! du-te TU la o faculta buna, cu medie mare si castiga 1500 de euro si ai grija sa si invetzi ceva in faculta, sa nu iesi de-acolo ceva retardat social. Ca sa nu mai vorbim ca ar fi mijto sa te angajezi fara pile si nu la ‘un mare mahar bulangiu frate de-l rupe pe becali” , ci ia-ti un serviciu normal. ca asta nu e noroc. de 5 luni caut un loc de munca, iar salariile de studenti se situeaza de la 4 la 12 milioane…deci vorbeste pentru romania, te rugam mumos de tot, si nu pentru aia de bani gata, k aia oricum n-au nevoie de faculta:)) poa sa faca 10 doctorate din partea mea, tot degeaba…poate ma-ntelegeti, astia care ne kinuim sa intram la buget…

cristina June 29th, 2008 (#):

Kroko, sunt de acord cu tine. Si eu vreau sa intru la Cluj la buget, dar locurile vor fi luate de astia kre le au cu “inspiratul” la bac.

Kroko June 29th, 2008 (#):

pai in kzul asta…nu ramane decat sa ne inspiram si noi si sa contribuim la prostia nationala ca orice roman cumsecade, nu?;)

led June 29th, 2008 (#):

kroko, nu te supara pe mine dar in bucuresti cam toate firmele mari angajeaza studenti pe care ii trimit la tot felul de perfectionari. salariul de baza la astfel de firme este in general 15 mil. Apoi, in Bucuresti nu mai exista demult licee la care sa spuna profesorii: “ba, si-asa e liceul asta de kk, hai sa le dam 10 la toti”. Mai mult decat atat, cred ca frica voastra este nejustificata, pentru ca daca aia sunt atat de ratati precum ii caracterizati voi, probabil ca sunt prea prosti sa inteleaga ce inseamna o facultate decenta. ca sa nu mai spun ca…puteti veni in “tzara tuturor posibilitatilor”, care e de fapt un oras si caruia i se spune Bucuresti. Puteti sa intrati cu media 6 la politehnica daca sunteti…pregatiti spiritual ;). Oricum, mentalitatea bucuresteana, pe care o impartasesc, este ca facultatea a devenit o simpla foaie de hartie. Aici daca nu esti descurcaret n-ai nici o sansa sa traiesti…macar decent. Iti faci cunostintele necesare sau emigrezi in bangladesh…ca aia cauta romani;) .

cristina June 29th, 2008 (#):

Hahaha, intri la Politehnik cu 6, dar noi ne refeream la locurile bugetate la care se intra cu medii f.f.f. mari, peste 9,30-9,40 poate.

ahile June 29th, 2008 (#):

da noi marti dam la istorie nu?maine dau aia cu limba materna?

ahile June 29th, 2008 (#):

cristina in problema cu criza orientala romania dorea sa si obtina independenta fata de imperiul otoman iar prin razboiul din crimeea tarile romane se vor uni dupa congresul de pace de la paris(1856)iar obtinerea independentei de la 9 mai 1877 va surveni in urma raz din balcani(1877-1878

Kroko June 29th, 2008 (#):

LED, oricum tre sa fi descurcaret, oriunde…scuze dak ai avut impresia ca ma iau de tine sau cva de genu. Noua nu e frica, pt ca n-avem de cine, noi spunem o realitate. Nu ma refeream la licee din Bucuresti, ci la licee din sate uitate de lume, cum e cel unde am terminat generala. Acolo iei 10 pentru ca profa o stie pe maik-ta lol. pe bune. si aia pleaca la facultati in cluj cu media 10 pe liceu, si 9.90 la bac, k ii lasa sa copieze ca au dat parintii cate 25milioane protocol la profi/elev. asta e caz real, in localitatea mea natala. incep sa cred ca mai bine faceam liceul tot acolo. ori da, noi TREBUIE sa fim descurcareti, caci altfel n-avem sanse, pe cand un idiot cu un sac de bani isi permite sa faca ce vrea “ca doar plateste tata lol” si ajunge in ceva functie de conducere, pe pile, si uite-asa tzara noastra se duce de rapa…ca pe noi, care avem cat de cat potential si ne intereseaza, nu ne baga in seama mai nimeni…o fi faculta “o hartie” si masteru la fel, da de ce draq nimeni din din aia “mari” n-au reusit sa isi ia un amarat de brevet de turism? hmmm…sa fie pentru ca si-au cumparat studiile? si de-aia sa avem asa preturi ridicole la o camera de hotel de doi bani? gandeste practic..

cristina June 29th, 2008 (#):

ahile, mersi tare pt raspuns, dar cred k ce-ai zis tu cu obtinerea independentei e o consecinta pe plan intern.Eu am gasit asa:in urma participarii Rom la criza orientala, Romania devine o tara suverana, cu drepturi depline in relatiile internationala, desi… nu prea e ceva concret in raspunsul meu. Oricum cerintele astea sunt foarte aiurea formulate si noi am putea sti raspunsul dar dak nu ne dam seama clar la ce se refera, stai si-ti storci creierul degeaba. Oricum, bafta maine.

ahile June 30th, 2008 (#):

cristina nu prea devin principatele detinatoare a drepturi depline fata de marile puteri insa dupa razboiul crimeei(1853-1856) in Congresul de Pace de la Paris contele WaleWski a decis formarea divanurilor Ad-hoc a inlaturarii suzeranitatii otomane si a inlaturarii Protectoratului Rus cu o Garantie Colectiva a Marilor Puteri;cedarea catre Moldova a judetelor Cahul Bolgrad si Ismail,libera navigatie,etc

ahile June 30th, 2008 (#):

cu placere bafta si tie

ahile June 30th, 2008 (#):

cu placere bafta si tie si sper sa ne pice ceva usor fara disidenta anticomunista sau fara regimul stalinist

cristina June 30th, 2008 (#):

Nu stiu dak ai observat, dar sunt vreo cateva variante la eseu in care ni se cere sa vb. doar despre disidenta anticomunista. Adik, astia sunt dusi cu capul, in cartea dupa care am studiat eu( si crede-ma k e o carte f. buna) abia scria vreo 5 randuri despre disidenta, si ei ne cer la eseu 2 pagini. Pai in cazul asta, ar trebui sa scriem si despre rascoalele muncitoresti, ale minerilor, nu doar despre disidenta(care se refera doar la intelectuali). Nici pe internet n-am gasit mare lucru, asa k sa speram k nu o sa ne cada asemenea tampenii.

Gabi June 30th, 2008 (#):

bine v-am gasit in saptamana mortii… cel putin pt mine cu mate mt1, info intensiv si economie … :D

cristina June 30th, 2008 (#):

Ink ceva pt cei care dau la istorie: dak nu stiti ceva la eseu, incercati sa mai intoarceti fraza/propozitia si pe o parte si pe alta, inacat sa-i dai impresia corectorului k ai raspuns la cerinta. Pare dificil, de fapt este dificil, sunt convinsa, dar asta e…n-avem ce face, astea-s variantele.Pt gabi: nu e chiar saptamana mortii, hai sa nu mai exageram asa, gandeste pozitiv, fii optimist(a) si totul va fi bine. Sa stiti k la mine functioneaza metoda asta cu “gandeste pozitiv”.Numai bine, bafta si note mari(dar fara copiat sper)!

diana diana June 30th, 2008 (#):

fratilor ce ne facem la proba de marti la mate eu una is ingrozita ca mi asa frica.Deacuma dumnezeu cu mila sa vedem ce o sa fie maine speram sa avem noroc si sa tina doamne doamne cu noi …:)

SUPERSTAR June 30th, 2008 (#):

Ehhh,..uite ca aproape a sosit si ziua cosmarurilor si noi trebe sa ne pregatim pe maine sa dam la unu altu ba cu cardu ba cu cashul ca altfel suntem morti :)))

nevermind.... June 30th, 2008 (#):

ce-o pica oare la mate? sper sa nu fie niste siruri aiurea…si niste limite nasoale:-s

bafta multa la mate!!!

EVOLUTION June 30th, 2008 (#):

Bacul nu e ceva util, nu e un examen care ajuta sa ii desparta pe cei prosti de ceilanti care nu sunt prosti… poate chiar inteligenti. Bacul e doar o incercare de a face asa ceva. Bacul mai degraba e un examen la care trebuie sa inveti toate porcariile pe care ministeul (o adunatura de prosti) vrea sa te oblige s ale inveti.Din tot ce inveti… daca macar 50% e imposibil sa te ajute in viata. Un profesor care trebuie sa dea mii de examene pentru a avea un salariu de nimic si sa fie batjocorit… si multe alte astfel de slujbe unde trebuie sa faci atatea eforturi pentru a ajunge sa muncesti pentru a ajunge altii mai bogati.
Maine dam la mate… si sunt sigur ca exista o gramada de persoane care dupa ce au trecut de bac vor sa se angajeze sau sa intre la o facultate care nu are legatura cu Matematica.
Ceea ce trebuie sa inveti nu iti da libertatea sa iti exprimi propriile pareri. La romana a picat Nichita.. si cum a zis cineva faza ca probabil nu intelegem asta din cauza ca nu mancam de la MC Donalds… dar sa fim seriosi pentru ca nici acasa daca ar fi sa mancam nu ar fi ceva sanatos.. ci tot cartofi prajiti sau alte mancaruri cu mii de calorii. Nu vad ce legatura are asta cu a intelege ce zice Nichita… poate ca pur si simplu nu imi pasa de parerea lui Nichita sau poezia lui idioata. :| E ca si cum acum ar trebuii sa inteleg manelele (oricum la alea nu ai intelege ca sunt pur si simplu fara mesaj si stupide).
Dupa parerea mea fiecare persoana ar trebuii sa isi aleaga ce vrea sa invete.. atata timp cat… de exemplu trebuie sa inveti basmul… pai de ce trebuie sa invatam neaparat ce basm ne da ei? De ce nu putem un basm ales de noi.. asa l-am citii cu placere si asa am putea scrie exact ce vrem si gandim noi, nu comentariile din carti sau internet.
Unii ziceti ca trebuia sa invatam si bla bla.. pentru ca sa nu ne mai fie frica… :| pai bai… dupa mentalitatea voastar noi ar trebuii sa si muncim non stop si sa avem timp liber doar pentru a dormii si manca.
In ziua de azi nu mai iti lasa nici scoal si nici serviciul timp pentru a face ceva ce iti place tie.. pentru a citi o carte care vrei tu sa citesti nu care vor altii sa o citesti, sa faci o activitate care vrei tu.. nu altii, sa ai si timp liber sa te bucuri de viata care o ai.. ca doar e scurta.. extrem de scurta… si nu cred ca e un lucru bun ca trebuie sa stam in scoli + facultate.. sa ajungi pe la 20 si cv de ani.. pentru ca la cata saracie exista.. nu prea cred ca parintii isi permit sa te intretina atata pe banii lor si nici tu ai vrea sa ai banii tai si sa devii independent dupa 18 ani.. eu cel putin asa am vrut, dar nu poti deoarece ai scoala… si dupa ce ca scoala iti ocupa marea parte a timpului.. pentru ca ti se mai da proiecte, teme, examene… lucruri care sa te tina ocupat si dupa terminarea programei scolare. Nu prea cred ca ai avea timp si de o slujba care mai mult ca sigur o sa ocupe probabil mai mult timp decat scoala… pentru ca nu prea gasesti o slujba cu program scurt si daca gasesti e ceva greu, sau te plateste extrem de putin , sau isi bate joc de tine… si chiar si asa.. dupa scoala sau munca.. esti obosit.. si nu prea ai chef de alte lucruri care vrei tu sa le faci.
Poate vrei sa ai timp si pentru iubita/iubit, poate mai vrei sa stai si cu prietenii/prietenele, poate vrei sa te plimbi, sa citesti o carte, sa vezi un film, sa mergi la sala, sa alergi, sa te joci fie un joc pe pc sau consola fie pe afara fotbal, bascket, tenis etc. Dar nu avem timp decat de munca/scoala deoarece asa a fost facut sistemul… si cu greu gasesti timp sau bani ca sa faci ce vrei.. pe cand altii fac colectie de bani ca sa vada care e mai tare sau isi cumpara vile enorme pe unde apuca si mii de alte lucruri doar pentru a isi arata puterea care o are cu ajutorul banilor.
Pentru ca sistemul asa a fost facut.. sa conteze doar banul. Onoarea, bunatatea, dreptatea, iubirea.. sa nu mai existe… ci sa existe reclame la produse care nu isi merita banul si care fac mai mult rau decat bine, tot felul de metode pentru a te face sa dai banii pe ceva ce nu iti trebuie sau sa muncesti din greu doar pentru a avea un trai decent… pentru ca pentru aia de la putere asta conteaza: sa nu poti sa le iei lor locul.. si sa ajunga in locul lor doar cine vor ei (rudele, prietenii.. etc).
bafta in continuare la bacalaureat.. si nu conteaza cum il luati.. pentru ca aia care au ajuns sa aibe diploma nu ii pasa si nu il intreaba nimeni daca a copiat sau cum a facut ca sa il ia.. conteaza in final doar ca o ai.
Sa intreb ceva: la aia care au ajuns miliardari credeti ca le pasa daca zice careva “da… are bani de 100000 de ori decat as putea face eu intr-o viata intreaga… dar nu i-a castigat corect”.
Eu va zic acum voi orice faceti sa nu ajungeti ca ei… sa va pese doar de bani.. ci ca nu cum luati bacul conteaza… cum faceti rost de diplome.. ci conteaza ca odata ce ati ajuns sa aveti acele lucruri.. sa conteze ceea ce faceti cu acea putere. O sa incepeti si voi sa prostiti lumea pentru a face un ban usor? Sau o s aincercati sa gasiti o metoda de a face bani fara a va bate joc de oamenii care vor sa munceasca pentru a nu ajunge pe drumuri ei sau familiile lor? O sa conteze si pentru voi sa aveti cea mai tare vila, masina si multi bani mai mult decat ar trebuii sa conteze familia, persoana iubita, onoarea? Ca si acuma… cand vedeti o fata care va place enorm de mult va ganditi: “daca as reusii sa fiu cu ea sau sa am o fata ca ea o sa fiu cel mai fericit si norocos dupa pamant”… dar dupa ce reusiti sa o aveti.. unii dintre voi isi schimba gandirea.. vor alta, sau incearca sa umble cu mai multe de o data, sau incepe sa se comporte urat cu fata careia acum cv timp.. era tot ce isi dorea. Si fetele sunt la fel.. deci nu conteaza ca esti baiat sau fata… si daca esti asa de aici se observa ca vei fi unul dala obsedat de putere, bani…
In final… conteaza doar sa apreciati ceea ce aveti, sa reusiti sa treceti cu bine de obstacolele prin care te trece viata (bacul, un loc de munca naspa, o/un iubita/iubit care si-a batut joc de tine s.a.m.d.) si odata ce reusesti sa treci peste ele .. sa nu ajungi si tu la fel.. sa devii un fel de obstacol pentru persoanele care nu merita asa ceva.
Bafta la bac si dupa parerea mea… faceti orice pentru a il lua deoarece e doar un examen idiot.. nu dovedeste (chiar daca il iei corect) ca esti inteligent sau mai presus de altii care nu l-au luat… cunosc o gramada care au numai note mari si au luat bacul cu note mari dar tot prosti au ramas. Daca inveti tot ce vor aia de la minister sa inveti.. asta nu te face mai inteligent pentru ca uneori inveti lucruri mult mai importante si folositoare in afara scolii.
Cum e faza cu “un om puternic e in stare sa se apere singur.. dar cel mai puternic om apara si pe cei mai slabi decat el”… asa e si faza cu invatatul… un om destept este acela care invata si intelege un lucru repede si cu usurinta.. dar cel mai inteligent este acela care si ajuta pe altii sa inteleaga ceea ce invata el cu usurinta (eh.. nu prea mi-a reusit transformarea dar… a fost destul de bine :) ).
Eu va zis acum ca decat sa faceti pe care PROST sau mai stiu eu cum… mai bine il ajutati sa nu mai fie asa si il faceti sa inteleaga de ce nu e bine ceea ce vrea sau crede el (asta in caz ca e posibil asa ceva deoarece unii chiar sunt prosti in adevaratul sens al cuvantului).
Gata. Am incheiat ca am tastat cam mult. :)
La mate.. sa fim sinceri… prea greu nu ar fi… dar asta numai in caz ca ai pe cineva care sa stie sa iti explice pe limba ta exercitiile si rezolvarile. Dar avand in vedere ca pentru asta cam ar fi nevoie de meditatii… sau de cineva care stie Matematica si stie sa va explice… sau o profesoara care chiar vrea sa te ajute.. si se asigura ca toata lumea a inteles totul… atunci ar fi simplu… dar sunt extrem de putini care au avut aceasta ocazie si de aceea pentru marea majoritate… (ca si pentru mine) e extrem de greu la mate.. si sincer.. si mult prea mult de invatat.. chiar si cu meditatie si toate celelalte prostii.

Snow June 30th, 2008 (#):

Suntem morti maine, M1… daca nu pica ceva usor suntem terminati…e fff greu :-s :-s

m fl. June 30th, 2008 (#):

O generatie (ca si cele de dinainte) dezamagita si disperata inutil. Am dat bacalaureatul inainte de Revolutie (in 1986, acum 1000 de ani, stiu), dar atunci se invata in disperare (nici nu prea aveai ce sa faci este drept), iar la Facultate (una umanista) era o concurenta de 11/loc, iar la Drept 22-23/loc. Nu disperati, inainte era mult mai greu. Nu uitati ca in anii 50 se invatau limbi straine in inchisori si se scriau poezii, intre doua anchete. Se poate si mult mai greu. Succes la examne!

adi June 30th, 2008 (#):

asa e, acum sunt mai multe locuri decat candidati la facultatile importante si toata lumea face ASE, drept, management si alte chestii din care nu ramai cu nimic.
“Bacul mai degraba e un examen la care trebuie sa inveti toate porcariile pe care ministeul (o adunatura de prosti) vrea sa te oblige s ale inveti.”
O fi doar parerea mea, dar cred ca daca macar 25% din toti absolventii ar refuza sa dea bacul pe motiv ca e o gluma proasta, ministerul s-ar sesiza si ar actiona in vreun fel. cine vreti sa faca revolutie in tara asta? mosnegii pensionari care joaca sah in parc? sau parintii vostri, cei care sunt interesati doar de NOTELE voastre si de hartia aia igienica pe post de diploma pe care o primiti? tragedia… traim intr-o tara in care romanii au murit in 89 si au ramas numai vorbitorii de limba romana, plini de englezisme, italienisme si expresii tiganesti de mahala.

Axel June 30th, 2008 (#):

Daca tot sunteti revoltati (asa cum sunt si eu de altfel) de BAC (ca se copie, ca nu e corect si ca e degeaba, dar trebuie) duceti-va la facultati la care se da admitere si nu se intra cu media de la BAC (sau nu conteaza prea mult media de la BAC). De exemplu, eu vreau in Cluj la Universitatea Tehnica - Facultatea de Automatica si Calculatoare si tre’ sa dau examen la Matematica, dar se ia si media de la BAC (20 % parca). Normal ca aceea care au copiat intra lejer la fara taxa si n-au nici o treaba cu scoala si n-au dat 4 ani pe la scoala decat cat sa ia nota de baza… 5… Bravo lor! E bine sa te descurci. Desi nu as putea copia in halu’ asta…
Apropo, da cineva BAC-u’ la fizica (termodinamica si electricitate) [in loc de educatie fizica]? :D

Axel June 30th, 2008 (#):

aceia* (eroare de tst) :D

nevermind.... June 30th, 2008 (#):

educatia fizica se da la ultima proba? u dai la F fizik??

nevermind.... June 30th, 2008 (#):

app,cum va simtiti?:D inainte de proba de foc…mate:-s

adi June 30th, 2008 (#):

http://prostiibacului.blogspot.com/ - articol nou lamuritor

Axel July 1st, 2008 (#):

@ nevermind….
Da, la F eu dau Fizica… Daca stiam (si credeam lumea cand imi zicea ca BAC-u’ nu e asa cum ni se pare noua), alegeam de la inceput Educatie fizica [-(
Sper totusi sa fac ceva si la Fizica…

EVOLUTION July 1st, 2008 (#):

De acord cu tine adi. Acest lucru nu e doar in invatamant ci si in alte locuri, deoarece lumea prefera decat sa se planga dar in schimb nu actioneaza nimeni.
Eu acum am venit de la bac… si sincer cred ca am picat la mate (sper sa nu) din mai multe motive:
1. Nu am putut copia (pe cand alte sali au copiat la greu.. si din cate ati vazut la tv.. din aia care au copiat majoritatea nici macar nu au fost in stare sa copieze cum trebuie.. si au si copiat/incercat sa copieze cuvant cu cuvant). Nu oi sti eu la mate, nu oi fi invatat mare lucru dar nici in halul ala.. sa fiu chiar asa de praf. Oricum dupa parerea mea au fost grele subiectele.
2. Ultimii 2 ani am avut o profa buna de mate.. ca in rest.. de cand ma stiu am avut numai profesoare praf care: una venea beata, alta nu venea, altul preda doar ce vroia el, alta scotea doar pe aia care tocea la tabla si cu restul nu se complica deloc… etc. Oare e normal asa ceva? Pai normal ca nu e. Degeaba imi ziceau alea din comisie ca daca vroiai invatai dupa carte.. sa fim seriosi… ne irosim o gramada de timp din viata.. pentru ce? Pentru cateva teste si examene pe care o gramada il iau pentru ca au pile, sunt bogati etc.
3. Dupa ce vezi ca multi care au luat bacul si au ajuns sa se angajeze si sa devina milionari.. dar tot prosti au ramas… nu cred ca iti convine si nu cred ca e corect ca altii sa faca colectie de bani pe cand o gramada din populatie nici nu are ce manca.
Un ultim mesaj pentru generatiile mai noi… sper ca nu cumva si voi sa incepeti sa faceti la fel ca toti ceilanti.. si sa lasati toti prostii sa va calce in picioare… si nici sa deveniti la fel ca ei.
Bacul a fost de cacao.. la fel ca si capacitatea.. si ca toate examenele. Sincer eu probabil as fi invatat si as fi luat 10 pe linie daca macar as fi stiut ca odata ce am diploma o sa pot intra la o facultate buna… si cu/ sau fara facultate.. sa pot avea un serviciu bun. Noi ce avem dupa ce luam bacul? Un amarat de carton care ofera mai multe sanse de angajare decat unul fara diploma dar nu la fel de multe ca unul cu pile… pentru un serviciu care te face sa iti aduci aminte de vremea in care existau sclavi. Acum este totul exact la fel.. numai ca exista alte metode prin care te fac sclavul lor fara sa iti dai seama de acest lucru.
Si mai scutitima ca voi ati invatat de ati rupt, sau ca acum nu stiu cati ani se invata la greu… dah.. daca o luam asa.. in epoca de piatra tot ce faceai era sa mananci, te duceai la wc, te inmulteai si lenevai… asta nu inseamna ca trebuie sa fie asa si acum (cu toate ca pentru unii suna extrem de bine aceasta idee).
Chiar e nevoie sa fie asa cum zic aia mai batranii: “munca e grea, la fel ca si viata, trebuie sa te obisnuiesti cu ea”. Eu zic ca nu trebuie sa fie grea nici munca si nici viata. Inainte munceam cu totii pentru a avea un trai mai bun.. acum muncim pentru a avea sefii nostrii un trai mai bun… si acum intreb… mai e normal sa lucrezi si sa te chinui atata timp sa iei o amarata de diploma care tot ce face iti asigura o slujba de sluga? (bineinteles ca nu zic ca nu or exista si unele locuri de munca la care iti face placere sa te duci sau sefi care te respecta si iti vorbeste si se comporta cu tine ca de la om la om nu ca de la sluga la sef).
Nu are rost sa mai comentam ca altii isi iau banii degeaba fara sa faca nimic si sunt prosti de crapa si altii inteligenti se chinuie sa treaca de pe o zi pe alta.
Eu cand voi avea copii am de gand sa ma asigur ca nu va trebuii sa treaca prin sistemul asta de cacao. Si daca va fi nevoie, de ce nu, as face acel lucru care siacum trebuie facut. Acesta fiind: sa faca contestatie, sa iasa in strada, sa protesteze deoarece noi oamenii avem puterea ci nu guvernul sau presedintele. Aia sunt doar de forma pusi acolo.. ca sa se simta aia prostii bine ca sunt condusi ca “oile de un cioban”. Eu nu am mers l a vot si nu voi merge vreodata atata timp cat stiu ca ala care candideaza nu e mai inteligent, curajos si bun ca mine. Pentru ca un lider ar trebuii sa fie mai presus de toata lumea.. ca daia e lider.. e cel mai bun dintre toti. Ar trebuii sa fie ca inainte cand conducatorul tarii trebuia sa fie cel mai din fata, primul care dadea cu sabiasi care omora cei mai multi… ci nu un las care sta in spatele intregului popor… si in caz de infrangere sa fie ultimul omorat.
Bafta la bac in continuare… care va va ajuta sa luati o bucata de carton care probabil nu ne va folosii la unii din noi niciodata.. si daca ne va folosii… nu va fi asa de folos cum am vrea sau nu va fi in modul in care ne imaginam acum unii dintre noi ca va fi.

Numele si prenumele (necesar):

Adresa de mail (necesar):

Blog (optional):

Comentariu (necesar):

Aboneaza-te la newsletter

Introduceti adresa dv. de mail in casuta de mai jos si veti primi zilnic informatii legate de pensia privata obligatorie.

Stiri Despre Bacalaureat

Rezultate finale si diplome

Maine ar trebui sa se afiseze rezultatele finale la bacalaureat. Pentru cei ce n-au facut contestatii nu mai e nimic nou sub soare, ceilalti trebuie sa vada daca le-a crescut nota sau le-a scazut.
Din cate stiu, tiparirea diplomelor a inceput de luni, insa acestea trebuiesc stampilate si semnate de inspectorat si mai devreme de […]

Intrebari frecvente

Sfaturi Utile

Partenerii nostrii